Microsoft, veri merkezlerinde yedek güç için hidrojen yakıt hücrelerini test ediyor

0
964

Microsoft, Pazartesi günü yaptığı açıklamaya göre, evrendeki en bol unsur etrafında inşa edilmiş uzun vadeli temiz enerji ekonomisini hızlandırabilecek dünya çapında bir ilk olarak, hidrojen yakıt hücrelerinin bir dizi veri merkezi sunucusunu arka arkaya 48 saat çalıştırdığını duyurdu.

Başarı, şirketin 2030 yılına kadar karbon negatif olma taahhüdündeki en son kilometre taşıdır. Microsoft, bu hedefe ulaşılmasına yardımcı olmak ve küresel ölçekte fosil yakıtlardan uzaklaşmayı hızlandırmak için 2030 yılına kadar dizel yakıta olan bağımlılığını da ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Dizel yakıt, Microsoft’un genel emisyonlarının% 1’inden daha azını oluşturmaktadır. Kullanımı temel olarak, dünyadaki çoğu bulut sağlayıcısı gibi dizel motorlu jeneratörlerin elektrik kesintileri ve diğer hizmet kesintileri durumunda sürekli işlemleri desteklediği Azure veri merkezleriyle sınırlıdır.

“Onlar pahalı. Microsoft’un veri merkezi geliştirme ekibinde temel altyapı mühendisi olan Mark Monroe, “Ve oturuyorlar ve hayatlarının% 99’undan fazlası boyunca hiçbir şey yapmıyorlar” dedi.

Son yıllarda, hidrojen yakıt hücresi maliyetleri, artık dizel motorlu yedek jeneratörlere ekonomik olarak uygun bir alternatif haline geldiği noktaya kadar düştü.

Monroe, “Ve onları yeşil hidrojende çalıştırma fikri, genel karbon taahhütlerimize tam olarak uyuyor,” dedi.

Dahası, yakıt hücreleri, bir hidrojen depolama tankı ve su moleküllerini hidrojene ve oksijene dönüştüren bir elektrolizörle donatılmış bir Azure veri merkezi, yük dengeleme hizmetleri sağlamak için elektrik şebekesine entegre edilebilir.

Örneğin, elektrolizör, yenilenebilir enerjiyi hidrojen olarak depolamak için aşırı rüzgar veya güneş enerjisi üretimi dönemlerinde çalıştırılabilir. Daha sonra, talebin yüksek olduğu dönemlerde Microsoft, şebeke için elektrik üretmek üzere hidrojen yakıt hücrelerini çalıştırabilir.

Hidrojenle çalışan uzun mesafeli araçlar, tanklarını doldurmak için veri merkezlerinde toplanabilir.

Microsoft’un çevre sorumlusu Lucas Joppa , “Tüm bu altyapı, Microsoft için, önümüzdeki yıllarda dünyanın uygulayacağı kesinlikle daha dinamik bir genel enerji optimizasyonu çerçevesi olacak bir rol oynamak için bir fırsat sunuyor” dedi .

Microsoft’un hidrojen yakıt pillerine ve ilgili altyapıya yaptığı yatırımdan nasıl yararlanabileceğini daha fazla keşfetmek için, şirket bugün Joppa’yı hidrojen ekonomisini teşvik etmek için önde gelen enerji, ulaşım ve endüstri şirketlerinin küresel bir girişimi olan Hidrojen Konseyi’nin temsilcisi olarak seçti .

Joppa, bilim adamlarının, hidrojen yakıt hücrelerinin evrendeki en bol elementten sera gazı içermeyen enerji üretmek için kullanılabileceğini zaten kanıtladıklarını belirtti.

Nasıl yapılacağını biliyoruz, dedi. “Konsey var çünkü hidrojen üretimini, hidrojenin taşınmasını, hidrojen tedarikini ve daha sonra onu istediğimiz çeşitli şekillerde tüketimini nasıl ölçeklendireceğimizi bilmiyoruz. Hala yapılması gereken tonlarca iş var. ”

Microsoft’un veri merkezi gelişmiş geliştirme ekibinde temel altyapı mühendisi olan Mark Monroe, hidrojen yakıt hücrelerinin veri merkezlerindeki yedek jeneratörlere güç sağlama potansiyelini araştıran bir projeye liderlik ediyor.

Microsoft, Azure veri merkezi müşterilerine “beş dokuz” hizmet kullanılabilirliği sağlamaya çalışmaktadır, bu da veri merkezinin% 99,999 oranında çalışır durumda olduğu anlamına gelir. Elektrik şebekesi kesintileri ve diğer hizmet kesintileri sırasında yedek jeneratörler çalıştırılır.

Monroe, “Dizel jeneratörleri çok fazla kullanmıyoruz” dedi. “Çalıştıklarından emin olmak için onları ayda bir başlatıyoruz ve yükü onlara doğru bir şekilde aktarabildiğimizden emin olmak için yılda bir kez yük testi yapıyoruz, ancak ortalama olarak elektrik kesintisini yılda birden az kez karşılıyorlar.”

Microsoft’un veri merkezi enerji ve sürdürülebilirlik stratejisi ekibinin genel müdürü Brian Janous, Microsoft’un hizmet kullanılabilirliğini koruyacak veya iyileştirecek ve hidrojen yakıt hücreleri ve pillerde umut vaat eden dizel yerine yenileme teknolojileri araştırdığını açıkladı.

“Takımın bugün yaptığı iş gerçekten farklı çözümlerin uygulanabilirliğini değerlendirmeye çalışıyor” dedi.

Aküler halihazırda kısa vadeli yedek güç sağlamakta ve şebeke kesintisi ile dizel jeneratörleri çalıştırmak için geçen süre arasındaki 30 saniyelik boşluğu doldurmaktadır. Daha gelişmiş pillerin daha uzun süreleri vardır.

Janous, “İhtiyaç duyduğunuz sürelerin pillerin etkinliğini kesecek kadar uzun olduğu bir senaryoya ulaşırsanız, o zaman yakıt pilleri gibi bir şeye bakmaya başlayacaksınız” dedi.